tisdag 3 januari 2012

träning som terapi

Träning får mig att slappna av. Träning får mig att släppa taget om verkligheten och gå in i en bubbla. Träning ger mig tid att ventilera och reflektera. Genom träning blir jag lugn. Genom träning blir jag glad. Tack vare träningen kan jag dra nytta av vresighet och andra emotioner och känslor och vända de till något positivt istället, som att klara nytt PB. ...

Träning för mig är terapi. Utan träningen hade jag varit en sämre människa. För mig finns det många anledningar till att träna, men detta är den absolut viktigaste och största.

Det är därför skönt att ha tid till att vara ute och powerwalka i 2h 1min 31sek (12,9km) uppe på Söderåsen och i Nationalparken. Så oerhört skönt. För varje steg jag tog försvann mer och mer frustration. Jag blev gladare och gladare. Mer tillfreds med mig, mitt liv och min livssituation.

Try it, you might like it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar