tisdag 17 januari 2012

Jävlig jobbig löpning

Hakade på Träningsglada Saras FB-utmaning; Jävlig jobbig löpning. Och ja, den var jobbig! Hade jag inte haft problem med vänster sidas gluttar (gluteus musklerna, dvs  sätesmuskelaturen) hade den blivit ännu jobbigare, nu kunde jag inte riktigt förmå mig till att ge allt och lite till i intervallerna och jag kom blott ca 12km och förbrände (enligt appen runkeeper) lite mer än tusen härliga kalorier. Det blev jobbigt, och det är jäkligt skönt nu när det är gjort. Kommer köra det här passet fler gånger!

Såhär är passet upplagt:

Uppvärmning: 10-20 min lätt löpning.

Intervaller: 1 minut, 2 minut, 4 minut, 6 minut, 4 minut, 2 minut, 4 minut, 6 minut, 4 minut, 2 minut, 1 minut. Vila halva den tid som intervallen du nyss sprang var lång!

Nedvarvning: 10-20 min lätt löpning.

Om du hade pulsklocka på passet så avslutar du med att stå i plankan i lika många sekunder som den maxpuls du kom upp i.

Om du inte hade pulsklocka avslutar du med att stå i plankan lika många gram som din ena sko väger!

Om du inte har någon våg som kan mäta dina skors vikt så kör i ca 200 sekunder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar