måndag 9 januari 2012

kroppen är fantastisk

Jag har gått ner ca 25kg över några år (ca 10kg det senaste året) och har fått en hel del hängande hud. Det ser ut som fett, men man märker att det bara är hud. Speciellt i vatten. Så idag när jag och min syster besökte simhallen och man ligger och guppar runt där i vattnet, känner lite på sig själv. Magen är helt platt. Man känner hur benen egentligen ser ut ... Det är bara hud som döljer det. Hud! Jag kan inte förstå det. Jag har gått ner i vikt över tid (ingen quickfix här inte!), jag har tränat hela mitt liv. Jag röker inte. Jag är ung. Jag borde inte fått så mycket överskottshud.. I vattnet visar kroppen sitt rätta jag. Och det är verkligen med skräckblandad förtjusning jag bejakar mig själv.

Notis: Jag ska gå på en konsultation hos en plastikkirurg, men då vill jag gå ner de sista tio kg först.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar